Τα λεγόμενα listenings ήταν πάντα ένα σοβαρό ζήτημα στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας. Για τον δάσκαλο ήταν βεβαίως πολύ σημαντικό, γιατί η ακουστική δεξιότητα (listening skill) είναι μια από τις τέσσερις δεξιότητες που πρέπει να κατακτήσει ο μαθητής. Πώς θα μάθει κάποιος αγγλικά αν δεν μπορεί να ακούσει τη γλώσσα και κατά συνέπεια να καταλάβει και να επικοινωνήσει; Από την πλευρά του μαθητή, επίσης ήταν ζήτημα και θεωρούνταν η πιο βαρετή και πολλές φορές η πιο δύσκολη δραστηριότητα του μαθήματος και έκανε το παν για να την αποφύγει. Όχι πλέον όμως! Στην εποχή μας, με την πληθώρα των ακουστικών και οπτικών ερεθισμάτων μέσω του παγκόσμιου ιστού - και γιατί όχι και συνδυασμό και των δύο σε ένα βίντεο; - την ποικιλία της θεματολογίας και την ευελιξία που έχουμε πια ως διδάσκοντες, μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτό το σκόπελο και να κάνουμε ακόμη κι αυτή, την πιο βαρετή, την πιο καταναγκαστική εργασία, ενδιαφέρουσα. Με λίγη φαντασία από μέρους μας στο σχεδιασμό του μαθήματος, η "συνταγή" θα πετύχει.
Δείτε για παράδειγμα το παρακάτω βίντεο. Ένα κορίτσι περιηγείται στο Μάντσεστερ και μας δείχνει εικόνες, τόσες μόνο όσο να εξάψει την περιέργεια των μαθητών μας γι' αυτή την πόλη του Ηνωμένου Βασιλείου.
(Διαδικτυακή πηγή: British Council https://learnenglishteens.britishcouncil.org/)
Από κει και μετά τα πράγματα είναι εύκολα. Δείχνετε το βίντεο στους μαθητές και αρχίζουν οι ερωτήσεις. "Πού είναι αυτή η πόλη; Γιατί πήγε εκεί η κοπέλα; Τι το ενδιαφέρον έχει; Τι ήταν αυτά τα φαγητά που φαίνονταν στο βίντεο;", μπορεί να είναι μερικές από τις ερωτήσεις των μαθητών σας.
Μην πανικοβληθείτε. Αντιστρέψτε τις ερωτήσεις. Βάλτε τους μαθητές σας να δώσουν αυτοί τις απαντήσεις. Οργανώστε τους σε ομάδες. Ζητείστε τους να ψάξουν στο ίντερνετ πληροφορίες για την πόλη, να φτιάξουν φυλλάδιο, παρουσίαση, άρθρο και ό,τι άλλο σκεφτεί το δαιμόνιο μυαλουδάκι σας. Στην αρχή θα γκρινιάξουν, θα φωνάξουν, θα αντισταθούν. Μην ενδώσετε. Το μικρόβιο της περιέργειας έχει ήδη μπει μέσα στο αίμα τους. Αφήστε τους να ψάξουν και επιβραβεύστε τις προσπάθειές τους και τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνάς τους. Σε λίγο θα δείτε ότι θα πέσουν με τα μούτρα στη δουλειά, ίσως και ανταγωνιστικά η μια ομάδα με την άλλη. Αφήστε τους. Δώστε τους χρόνο να εξερευνήσουν. Αν τους αρέσει πολύ, μπορείτε να το κάνετε και εργασία που θα εκτείνεται σε όλη τη χρονιά, με τίτλο για παράδειγμα "Nice to meet you, United Kingdom", έτσι ώστε να γνωρίσετε κι άλλες πόλεις. Αφήστε και τη δική σας φαντασία να δουλέψει, μαζί με των παιδιών και δε θα χάσετε! Το αποτέλεσμα θα σας αποζημιώσει και οι μαθητές δε θα βλέπουν την ώρα να κάνουν αγγλικά.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου