Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αγγλικά και ακουστικές δεξιότητες: μια πονεμένη ιστορία (Δ)

Τα λεγόμενα listenings ήταν πάντα ένα σοβαρό ζήτημα στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας. Για τον δάσκαλο ήταν βεβαίως πολύ σημαντικό, γιατί η ακουστική δεξιότητα (listening skill) είναι μια από τις τέσσερις δεξιότητες που πρέπει να κατακτήσει ο μαθητής. Πώς θα μάθει κάποιος αγγλικά αν δεν μπορεί να ακούσει τη γλώσσα και κατά συνέπεια να καταλάβει και να επικοινωνήσει; Από την πλευρά του μαθητή, επίσης ήταν ζήτημα και θεωρούνταν η πιο βαρετή και πολλές φορές η πιο δύσκολη δραστηριότητα του μαθήματος και έκανε το παν για να την αποφύγει. Όχι πλέον όμως! Στην εποχή μας, με την πληθώρα των ακουστικών και οπτικών ερεθισμάτων μέσω του παγκόσμιου ιστού - και γιατί όχι και συνδυασμό και των δύο σε ένα βίντεο; - την ποικιλία της θεματολογίας και την ευελιξία που έχουμε πια ως διδάσκοντες, μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτό το σκόπελο και να κάνουμε ακόμη κι αυτή, την πιο βαρετή, την πιο καταναγκαστική εργασία, ενδιαφέρουσα. Με λίγη φαντασία από μέρους μας στο σχεδιασμό του μαθήματος, η "συνταγή" θα πετύχει. 
Δείτε για παράδειγμα το παρακάτω βίντεο. Ένα κορίτσι περιηγείται στο Μάντσεστερ και μας δείχνει εικόνες, τόσες μόνο όσο να εξάψει την περιέργεια των μαθητών μας γι' αυτή την πόλη του Ηνωμένου Βασιλείου. 

(Διαδικτυακή πηγή: British Council https://learnenglishteens.britishcouncil.org/)
Από κει και μετά τα πράγματα είναι εύκολα. Δείχνετε το βίντεο στους μαθητές και αρχίζουν οι ερωτήσεις. "Πού είναι αυτή η πόλη; Γιατί πήγε εκεί η κοπέλα; Τι το ενδιαφέρον έχει; Τι ήταν αυτά τα φαγητά που φαίνονταν στο βίντεο;", μπορεί να είναι μερικές από τις ερωτήσεις των μαθητών σας. 
Μην πανικοβληθείτε. Αντιστρέψτε τις ερωτήσεις. Βάλτε τους μαθητές σας να δώσουν αυτοί τις απαντήσεις. Οργανώστε τους σε ομάδες. Ζητείστε τους να ψάξουν στο ίντερνετ πληροφορίες για την πόλη, να φτιάξουν φυλλάδιο, παρουσίαση, άρθρο και ό,τι άλλο σκεφτεί το δαιμόνιο μυαλουδάκι σας. Στην αρχή θα γκρινιάξουν, θα φωνάξουν, θα αντισταθούν. Μην ενδώσετε. Το μικρόβιο της περιέργειας έχει ήδη μπει μέσα στο αίμα τους. Αφήστε τους να ψάξουν και επιβραβεύστε τις προσπάθειές τους και τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνάς τους. Σε λίγο θα δείτε ότι θα πέσουν με τα μούτρα στη δουλειά, ίσως και ανταγωνιστικά η μια ομάδα με την άλλη. Αφήστε τους. Δώστε τους χρόνο να εξερευνήσουν. Αν τους αρέσει πολύ, μπορείτε να το κάνετε και εργασία που θα εκτείνεται σε όλη τη χρονιά, με τίτλο για παράδειγμα "Nice to meet you, United Kingdom", έτσι ώστε να γνωρίσετε κι άλλες πόλεις. Αφήστε και τη δική σας φαντασία να δουλέψει, μαζί με των παιδιών και δε θα χάσετε! Το αποτέλεσμα θα σας αποζημιώσει και οι μαθητές δε θα βλέπουν την ώρα να κάνουν αγγλικά. 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ασκήσεις για τον Απλό Αόριστο (Simple Past) (MΔ)

Εδώ μπορείτε να βρείτε μερικές ασκήσεις για να εξάσκηση ή επανάληψη ή εκμάθηση του Simple Past (Απλού Αορίστου). https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/simple-past/exercises?04 https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/simple-past/exercises?02 https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/simple-past/exercises?05 https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/simple-past/exercises?06 https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/simple-past/exercises?07 https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/simple-past/exercises https://www.ego4u.com/en/cram-up/tests/simple-past-3 Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα κείμενο όπως το παρακάτω και να ζητήσετε από τους μαθητές να βρουν τα ρήματα του κειμένου που είναι σε Απλό Αόριστο (αν το επίπεδο των παιδιών δεν είναι και τόσο καλό) ή να τους δώσετε το κείμενο με υπογραμμισμένα τα ρήματα στον Απλό Αόριστο όπως το παρακάτω και να ζητήσετε να σας γράψουν τις τρεις μορφές των ρημάτων (απαρέμφατο, απλό αόριστο και παθητική μετοχή) ή να γράψουν ερωτήσει...

Comparative - Superlative Exercises (Δ,Μ)

Συμπληρώστε τα κενά με τα επίθετα των παρενθέσεων στον συγκριτικό ή υπερθετικό βαθμό. Προσοχή στις λέξεις κλειδιά. Η 2 άσκηση είναι πιο εύκολη καθώς πρέπει να επιλέξετε το σωστό επίθετο. Στο τέλος των ασκήσεων θα βρείτε και link από 2 site για περισσότερη εξάσκηση. 1. Complete the sentences with the comparative or superlative form of the adjectives in brackets. 1.- My sister is _____________ my brother. (intelligent) 2.- The blue whale is ____________ animal. (big)  3.- Iceland is ___________ Spain (cold) 4.- This is ___________ book I’ve ever read. (good) 5.- My neighbour is _________ person I know (lucky)  6.- Friday is the __________ day of the week. (busy) 7.- These trainers are much ____________ those. (cheap) 8.- Frank works __________ most people. (hard) 9.- I’m __________ at English than you. (good) 10.- Today has been _________ day of the year. (hot) 11.- This is __________  CD I’ve ever listened. (bad)  12.- English is __________ Japanes...

Present Simple vs Present Continuous Exercises (Δ,Μ)

Οι χρόνοι Present Simple και Present Continuous είναι από τους χρόνους που συναντάμε πάρα πολύ συχνά στην Αγγλική γλώσσα. Έχουμε διδαχθεί τους χρόνους αυτούς από την πρώτη χρονιά εκμάθησης την Αγγλικών. Οι ακόλουθες  ασκήσεις είναι  για παιδιά 6ης Δημοτικού, γι' αυτό και είναι πιο δύσκολες. Προσπαθήστε να τις λύσετε, αφού πρώτα κάνετε μια μικρή επανάληψη το αντίστοιχο φυλλάδιο γραμματικής.  PRESENT SIMPLE VS PRESENT CONTINUOUS EXERCISES A.      Put the verbs into the correct tense (present simple OR present continuous) The bus always ________________(1: leave) on time.   "What's wrong? Why ________________(2: cry/you)?" They________________(3: not to watch) TV. He________________(4: not to speak) very good French. Please be quiet! I________________(5: do) my homework. Where________________(6: live/they)?   Listen! John ________________ music! (7: play)   I never ________________(8: go) to the mall. Mike...